AT&T’nin One America News’in birincil mali destekçisi olduğu bildiriliyor | Engadget

Telekom şirketleri uzun süredir siyaseti çarpıtmaya çalışmakla suçlanıyor, ancak yeni bir rapor AT&T’nin çoğundan daha ileri gitmiş olabileceğini gösteriyor. The Verge’e göre Reuters, AT&T’nin, yanlış bilgi yaydığı için geçen Kasım ayında YouTube’u geçici olarak yasaklayan sağcı bir medya kuruluşu olan One America News Network’ün (OAN) büyük bir destekçisi olduğunu bildirdi. Kanalı birden fazla TV sağlayıcısı taşırken, bir OAN muhasebecisi 2020’de OAN ana şirketi Herring Networks’ün on milyonlarca dolarlık gelirinin yüzde 90’ının, DirecTV’yi içeren AT&T’ye ait platformlarla yapılan anlaşmalardan geldiğini doğruladı.

OAN’ın kurucusu Robert Herring ayrıca, AT&T yöneticilerinin, nispeten az sayıda muhafazakar kuruluşun bulunduğu bir medya ortamına baktıktan sonra 2013’te ağı başlatması için kendisine ilham verdiğini ifade etti. Mahkeme belgeleri ayrıca AT&T’nin OAN ve Herring’in yaşam tarzı kanalı AWE’de yüzde 5 hisse satın almayı teklif ettiğini, ancak ikisi farklı bir anlaşmayı tercih ettiğini belirtti.

OAN, bir AT&T yöneticisi olan Aaron Slator’ın, uydu yayıncısının 2014 yılındaki birleşmesi için lobi faaliyetlerine yardım etmesi karşılığında kanalı DirecTV’ye koymayı teklif etti. Herring ailesi, birleşme hakkında konuşmak ve haberlerde AT&T hakkında iyi konuşmak için FCC yetkilileriyle de görüştü. AT&T, teklifin Slator ile bağlantılı olduğunu reddetti ve bu anlaşmanın ihlal edildiğini iddia eden bir OAN davası, güya AT&T’nin DirecTV’nin seçimine OAN’ı eklemesine yol açtı.

AT&T, Reuters ve The Verge’e verilen yanıtlarda gereksiz etki iddialarını reddetti. . Taşıyıcı, DirecTV’nin kanal programlamasını “dikte etmediğini” ve DirecTV birleşme desteğinin herhangi bir içerik taşıma sözleşmesinin “asla bir koşulu veya parçası olmadığını” iddia etti. Bir Twitter açıklamasında AT&T, OAN’da “hiçbir zaman finansal çıkarı olmadığını” ve ağı taşıma kararının artık DirecTV’nin elinde olduğunu belirtti.

Tahmin edebileceğiniz gibi endişe, AT&T’nin çevrimiçi sağlayıcılar ve diğer şirketler gibi hesap sorulmadan yanlış bilgilerin yayılmasına katkıda bulundular. YouTube’un COVID-19 yanlış bilgi kurallarını ihlal etmesinin ardından OAN’ı askıya almasının yanı sıra, oylama makinesi üreticisi Dominion, bu yıl ağustos ayında kanıtlanmamış seçim sahtekarlığı iddiaları nedeniyle ağa dava açtı. Rapor doğruysa, AT&T üzerinde, kendisini OAN’dan uzaklaştırması ve politikadan çok temel hizmetlerine odaklanması için kolaylıkla bir baskı olabilir.

AT&T’nin OAN’daki bugünkü Reuters hikayesine ilişkin açıklaması pic.twitter.com/8pb8Poj8IC

— AT&T News (@ATTNEWS) 6 Ekim 2021

Bir cevap yazın